Ujęcie wydatków na wyposażenie
Od niedawna prowadzę działalność gospodarczą, z której podatek rozliczam na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zakupiłem znaczną ilość niewielkich urządzeń, które ze względu na niską wartość zaliczyłem do wyposażenia (ich jednostkowa cena nabycia nie przekracza 3.500 zł). Jak zaewidencjonować w księdze te wydatki? Czy wszystkie urządzenia powinienem ująć w ewidencji wyposażenia?
Za wyposażenie uznaje się rzeczowe składniki majątku, związane z wykonywaną działalnością, niezaliczone, zgodnie z przepisami ustawy o pdof, do środków trwałych.
Obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia wynika z § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia. Powinna ona zawierać co najmniej następujące dane: numer kolejny wpisu, datę nabycia, numer faktury lub rachunku, nazwę wyposażenia, cenę zakupu wyposażenia lub koszt wytworzenia, numer pozycji, pod którą wpisano w księdze koszt związany z nabyciem wyposażenia, datę likwidacji (w tym również datę sprzedaży lub darowizny) oraz przyczynę likwidacji wyposażenia. Zapisów w ewidencji wyposażenia należy dokonać najpóźniej w miesiącu przekazania danego składnika majątku do używania.
Jednak, zgodnie z § 4 ust. 2 rozporządzenia, podatnik jest zobowiązany do ujęcia w ewidencji składnika majątku, którego wartość początkowa, w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym, przekracza 1.500 zł. Zatem jeżeli wartość początkowa poszczególnych urządzeń zaliczonych do wyposażenia, które nabył podatnik, nie przekracza 1.500 zł, to nie ma on obowiązku ujęcia ich w tej ewidencji. Koszty zakupu wyposażenia ujmuje się w księdze podatkowej w kolumnie 13 "Pozostałe wydatki".
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradnikKsiegowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|