Format oraz zakres informacji dodatkowej
W formie ustrukturyzowanej sporządza się następujące elementy sprawozdania finansowego: wprowadzenie do sprawozdania finansowego, bilans, rachunek zysków i strat oraz zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym i rachunek przepływów pieniężnych. Z kolei dodatkowe informacje i objaśnienia, ze względu na ich specyfikę, nie zostały ustrukturyzowane. Wyjątek stanowi jeden punkt tej informacji dotyczący rozliczenia różnicy pomiędzy podstawą opodatkowania podatkiem dochodowym a wynikiem finansowym (zyskiem, stratą) brutto, który należy sporządzić w formacie XML udostępnionym przez Ministerstwo Finansów. Pozostałe elementy dodatkowych informacji i objaśnień jednostka sporządza w postaci elektronicznej nieustrukturyzowanej, przy czym nie musi to być format XML. Może to być np. format pdf, csv, jpg, png, doc, docx, xls, xlsx, odt, ods, txt lub rtf.
Przypominamy, iż sprawozdanie finansowe należy wytworzyć jako jeden plik XML, który będzie zawierał wszystkie elementy tego sprawozdania zarówno ustrukturyzowane, jak i nieustrukturyzowane. Plik ten powinien zostać podpisany jako całość.
W celu sporządzenia e-sprawozdania finansowego można skorzystać z funkcjonalności Programu DRUKI Gofin - sprawozdania finansowe (BILANS XML). Umożliwia ona sporządzenie elektronicznego sprawozdania finansowego m.in.:
- dla jednostek innych - według załącznika nr 1 do ustawy o rachunkowości,
- dla jednostek małych - według załącznika nr 5 do ustawy o rachunkowości,
- dla jednostek mikro - według załącznika nr 4 do ustawy o rachunkowości,
- dla organizacji pozarządowych - według załącznika nr 6 do ustawy o rachunkowości.
Zakres informacji dodatkowej, sporządzanej przez jednostki inne niż banki, zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji, określa załącznik nr 1. Jednostka mikro może nie sporządzać informacji dodatkowej, pod warunkiem że przedstawi informacje uzupełniające do bilansu określone w załączniku nr 4. Zakres informacji dodatkowej dla jednostek małych, sporządzających uproszczoną informację dodatkową, określa załącznik nr 5. Jednostka mała, która nie sporządza uproszczonej informacji dodatkowej, sporządza informację dodatkową w zakresie nie mniejszym niż określony w załączniku nr 5. Z kolei zakres informacji dodatkowej organizacji pozarządowej określa załącznik nr 6. Organizacje te mogą również sporządzać informację dodatkową w zakresie ustalonym w załączniku nr 1.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PrzewodnikKsiegowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|