Koszty opakowań posiłków na wynos
Prowadzę działalność gastronomiczną. Posiłki, które klienci kupują na wynos, wydajemy w opakowaniach, za które nie pobieramy opłaty od klientów. W której kolumnie księgi podatkowej należy ujmować wydatki na te opakowania?
Wydatki na opakowania, w których wydawane są posiłki na wynos, Czytelnik powinien ujmować w księdze podatkowej w kolumnie 10 "Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu".
Zgodnie z objaśnieniami stanowiącymi załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów kolumna 10 jest przeznaczona do wpisywania zakupu materiałów oraz towarów handlowych według cen zakupu. Za materiały podstawowe uważa się surowce, które w procesie produkcji lub przy świadczeniu usług stają się główną substancją gotowego wyrobu, a także materiały stanowiące część składową (montażową) wyrobu lub ściśle z wyrobem złączone (np. opakowania - puszki, butelki) oraz opakowania wysyłkowe wielokrotnego użytku (np. transportery, palety), jeżeli nie są one środkami trwałymi.
Czytelnik, aby mógł sprzedać posiłek na wynos, musi go odpowiednio zapakować. Dlatego, zdaniem redakcji, w tym przypadku opakowania należy uznać za materiały podstawowe, czyli ściśle połączone ze sprzedawanym posiłkiem, i ich koszt ujmować w księdze w kolumnie 10. Trzeba mieć na uwadze, że opakowania te powinny zostać objęte spisem z natury sporządzanym m.in. na koniec roku podatkowego (por. § 24 ust. 1 rozporządzenia).
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradnikKsiegowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|