Ujęcie kosztów umieszczenia logo na samochodach
Zleciliśmy oklejenie kabin należących do nas samochodów ciężarowych logo naszej firmy oraz danymi teleadresowymi. Czy w księgach rachunkowych wydatki na ten cel zalicza się do kosztów reklamy?
Celem opatrzenia kabin samochodów ciężarowych będących własnością jednostki jej logo oraz danymi teleadresowymi jest rozpowszechnienie informacji o firmie i zachęcenie potencjalnych klientów do skorzystania z usług przez nią oferowanych lub do zakupu jej towarów czy produktów. Dlatego wydatki te zalicza się do kosztów reklamy.
W ewidencji księgowej koszty reklamy można odnieść w zespole 4 na konto 40 "Koszty według rodzajów" (w analityce: Pozostałe koszty rodzajowe - koszty reklamy). Gdy jednostka zakupi usługę reklamy, to wydatki może zaksięgować na koncie 40 "Koszty według rodzajów" (w analityce: Usługi obce). Mogą one być także odnoszone na konto 40 "Koszty według rodzajów" (w analityce: Zużycie materiałów i energii). Dotyczy to przypadków, gdy jednostka przekazuje na cele reklamy np. próbki wyrobów lub towarów.
W księgach fakturę za oklejenie firmowych samochodów ciężarowych logo oraz danymi teleadresowymi można ująć zapisami:
a) wartość brutto
- Wn konto 30 "Rozliczenie zakupu"
- Ma konto 21 "Rozrachunki z dostawcami",
b) VAT naliczony podlegający odliczeniu
- Wn konto 22-2 "VAT naliczony i jego rozliczenie",
- Ma konto 30,
c) wartość netto
- Wn konto 40 "Koszty według rodzajów" (w analityce: Pozostałe koszty rodzajowe - koszty reklamy) lub konto zespołu 5,
- Ma konto 30.
Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukasz, wejdź do serwisu | ||
www.PoradnikKsiegowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
Forum - Rachunkowość
Forum aktywnych księgowych
|